2. Droga do celu jest prosta ...

Hejka 

Dzisiejszy post muszę przyznać miałem napisać już dużo wczeeeśniej , ale zabrałem się do niego teraz.
Ludzie chcą osiągnąć swoje marzenia, chcą wykorzystać każdą minutę na ich osiągnięcie ... Większość się poddaje nawet bez próby a większość się po prostu nie chce. Według mnie głupim pomysłem jest mieć marzenie ponieważ uświadomiłem sobie że lepiej jest stawiać sobie jakiś cel który możemy realizować w danym stopniu i kilka tych celów połączyć co wyjdzie w sumie na to samo... Bo do marzenia możemy dążyć ale bez żadnego planowania marzenie będzie tylko marzeniem , dlatego cele według mnie są bardziej przemyślane. Weźmy mój przykład , chcę zarobić np. na buty (New Balance), więc pokażę wam jak ja sobie to rozplanowałem :)

  • Ustalę średnią cenę za jakie mogę kupić te buty np.350zł
  • Z kieszonkowego oszczędzam bądź wydaje 12% kwoty
  • Zarabiam i wypłatę odkładam
  • Jestem cierpliwy ( zdarza się że produkt tanieje po jakimś czasie )
  • Gdy uzbieram już 350 zł myślę czy aby na pewno chcę ten model buta
  • Jeżeli okaże się że jednak nie oszczędzam dalej i postępuje od nowa ustanawiając nowy cel !
  • Postępuje jak poprzednio
  • I mając więcej pieniędzy czyli 600 zł załóżmy możemy sobie pozwolić na więcej lub możemy zaoszczędzić jeszcze.
  • Oszczędzając coraz więcej w moim przypadku osiągasz wyższy cel, ale cele są różne
Celami może być:
- Wybitne osiągnięcie
- Wybudowanie domu
- Wygranie w Totka xd
Powiem że niestety świat zmierza do tego że na te tak zwane "marzenia" (cele) rządzi pieniądz , a moim zdaniem można w łatwy sposób dać sobie z tym radę :) postępuj z punktami powyżej. Ale jeżeli jesteś rozrzutny (komplikujesz osiągnięcie celu) to mam kilka złotych rad dla ciebie:
  • PIENIĄDZE: Dawaj pieniądze rodzicom tak aby schowali je gdzieś gdzie nikt nie znajdzie wtedy nie będzie podbierania i nie zwiększysz sobie komplikacji. Podaruj sobie kilka przyjemności ze znajomymi takie jak Kino , Kręgle itp. (Raz na jakiś czas kup sobie kebaba). NIE POŻYCZAJ ZNAJOMYM PIENIĘDZY JEŚLI NIE WIESZ KIEDY CI ODDAJĄ TAK SAMO POSTĘPUJ WOBEC SIEBIE JEŚLI NIE WIESZ KIEDY ODDASZ A WIESZ ŻE NIE MOŻESZ ZABRAĆ ZE SWOICH ...
  • KRYTYKA: Jeżeli ktoś celowo chce cię odciągnąć od celu OLEJ ICH... Większość porzuca pasje, cele przez zwykły hejt lub krytykę niestosowną... Jeżeli ta krytyka jest na podstawie pozytywnego zwrócenia uwagi to z przymrużeniem oka weź to pod uwagę.
  • SYTUACJA RODZINNA: Nikogo nie oceniam ale większość niepowodzeń może być spowodowane stosunkami z rodziną. Rodzina może oczekiwać czegoś innego po nas lecz my chcemy być sobą... Rodzina może mieć wpływ na nasz cel , lecz nie należy im się 100% stawiać, należy porozmawiać na spokojnie wyjaśnić że to co robisz przynosi zyski. Dzięki czemu nabierasz doświadczenia i w przyszłości możesz to bardzo dobrze wykorzystać :)
Mam nadzieje że ten post jakoś pomoże osiągnąć wasze cele i pomoże też pozbyć się też nawyku podbierania pieniędzy xd
Post był inspirowany Wiktorią Mudyną :) która uświadomiła mi że Marzenie to tylko iluzja naszych pragnień , a ważne są cele :)
Do zobaczenia wkrótce ...



Tags:

Share:

1 komentarze

Każdy komentarz jest motywacją :)